Abstract | Teorija brojeva je grana matematike koja se bavi (prirodnim, cijelim) brojevima. Danas je razvoj teorije brojeva vrlo intenzivan i odmaknut od elementarnog pojma broja, tako da se ona, između ostalog, bavi vrlo naprednim aktualnim pojmovima iz matematike kao sto su eliptičke krivulje, modularne forme, kriptografija, a nalazi svoju primjenu u širokom spektru djelatnosti.
Teorija brojeva se u osnovnoj školi obraduje na elementarnom nivou, u nastavnim jedinicama kao sto su Parni i neparni brojevi, Djeljivost, Djelitelj, Višekratnik, Prosti i složeni brojevi, Rastavljanje broja na proste faktore, Najveći zajednički djelitelj, Najmanji zajednički višekratnik,... Obrada spomenutih nastavnih jedinica prilagođena je uzrastu učenika, a cilj joj je upoznati ih s pojmom broja, određenim skupovima brojeva i svojstvima brojeva. U ovom diplomskom radu predložene su aktivnosti za poticajno i aktivno učenje matematike učenika osnovnih škola. Teme su odabrane iz područja teorije brojeva, a aktivnosti su prilagođene suvremenom pristupu poučavanju. Osim toga, u radu su izdvojeni i riješeni zadatci iz područja teorije brojeva koji su se pojavljivali na različitim razinama natjecanja učenika osnovnih škola. Na samom kraju rada prokomentirani su odgovori nastavnika matematike u osnovnim školama sakupljeni kratkom anketom, a povezani s temama kojima se rad bavi. Osim analizom ankete i spomenutih aktivnosti koje se mogu primijeniti u nastavi te izvannastavnom učenju, rad se bavi i
aktualnim temama vezanim uz reformu školstva. |